Wednesday 8 April 2009

“Ala –Ala Spiderman”

Mesti korang familiar dengan watak spiderman yang boleh turun bangunan dengan gune tali..sebenarnye bukan cite tu yang aku nak tulis dalam blog aku nie..ari selasa lepas kiteorang ade kelas abseiling..kelas nie diadekan di bukit belakang swimming pool uitm..tempat tu dipilih sebab keadaan die yang sesuai untuk kelas kali nie..
Pagi2 lagi kteorang dah mencanak dekat ampitheatre berdekatan kolej delima..lepas tu kteorang naik ke atas bukit untuk letak segala peralatan untuk aktiviti abseiling nie..pkul 8.30,kelas kiteorang bermule dengan pengenalan ringkas tentang alatan dari Encik Hisyam,lecturer kiteorang yang sememangnye berpengalaman luas dalam bidang outdoor nie..kteorang diajar tentang cara nak setting anchor di pokok yang dilihat sesuai..lepas tu kiteorang diajar cara2 nak lakukan aktiviti nie dengan cara yang betul dan selamat..saufee menjadi role-model kami pagi tu dengan gayanye yang cukup selamba..sebelum melakukan aktiviti tersebut,saufee membaca doa memohon keberkatan agar perjalanan kelas kteorang selamat hendakNya..
Selesai demo tersebut,kteorang berpecah dalam 4 group besar..group aku yang mulekan dlu disebabkan kteorang cepat bile setting anchor..sorang demi sorang turun dengan gaya classic..apabila sampai turn aku,hati aku agak berdebar dan cuak apabila aku melakukan ‘Australian Style” iaitu turun dengan muka mengadap ke bawah..takut tu takut la jugak,sape yang x takut first time aktiviti camni..alhamdulillah aku turun dengan selamat..
Kelas kiteorang settle dalam pkul 12.45 ari tu disebabkan nak bagi pelunag semua orang merasa untuk wat aktiviti ini..lepas tu,kteorang semua pegi ke stor rekreasi di kolej kenanga untuk kemas semula alatan yang kami gunekan..stkat nie je la coretan aku wat kali nie..k la,salam wat semua..

No comments: