Wednesday 8 April 2009

First camp : 2nd day...

Pagi tu kteorang wat aktiviti malaysia cergas..fesi yang lead senamrobik pagi tu ialah Cik Ecah dgn Cik Azimah..smpai kteorang berpeluh baru aktiviti tu abih..lepas tu kteorang breakfast sebelum nak wat aktiviti rotation yang kedua..aktiviti untuk kumpulan aku pagi tu ialah blind trail..aktiviti nie antara aktiviti yang paling best bagi aku..kteorang terpakse merempuh pelbagai halangan termasuk longkang, kolam lintah dan denai yang penuh dengan lumpur..abih kotor aku pagi tu, tapi aku tetap enjoy dgn aktiviti tu..learning value kat sni ialah kte patut b’syukur dengan anugerah mata yang Allah bagi kat kte smue..jangan pandang ape yang tak patot dipandang..gunekan la mata sebaik mungkin sebelum Tuhan tarik balik anugerah Dia tu..
Hari beransur petang, tiba la aktiviti ketiga kteorang iaitu orienteering..aktiviti nie kire yang paling penat sekali sebab kteorang terpakse mencari control card sekitar kawasan camp site kteorang..walaupun penat, tapi aku puas sebab dapat cari kesemua control card..malangnye wat kawan sekumpulan aku iaitu Bob dan Aiman yang x dapat nak abihkan saingan..tapi xpe,aku nasihatkan dieorang supaye cube lagi lain kali..mungkin xde rezeki kali nie..
Malam menjelma,aktiviti berhenti setakat petang..malam tu kiteorang diarah untuk bergerak ke surau untuk mendengar taklimat ringkas dan seterusnye kelas first aid..kelas nie diketuai oleh ahli Alumni kteorang yang agak peramah iaitu Encik Mazlin..kteorang diajar dengan macam2 cara apabila berada dalam situasi kecemasan..harap2 kelas nie dapat memberi ilmu yang bergune untuk digunapakai kelak..ingat,bak kata Encik Mazlin,”keselamatan diri sendiri perlu diutamakan”!!!!!!!

No comments: