Wednesday 8 April 2009

Sixth day : Final Camp

Pagi tu aku celik mata, tengok2 hari dah cerah. Lepas tu, aku bangun mencari kayu api. Sempat la jugak tanye keadaan kawan2 dari group lain. Tapi semua nampak letih selepas 5 hari memerah tenaga selesaikan aktiviti. Ape nak wat? Dah nasib badan. Balik pade cite malam tadi, satu kejadian yang aneh dan kelakar muncul. Lebih kurang jam 5, aku kejutkan kawan untuk tukar shift wat century. Tiba2 kawan aku bangun mengejut dan terus duduk di depan unggun api. Keadaan bertukar menjadi senyap seketika. Waktu tu, kawan aku bercakap seorang diri seolah2 tengah bercakap ‘ dengan kawan yang lain. Dia mengajak ‘kawan’nye tu untuk ke kelas swimming esoknye. Macam2 la yang keluar dari mulut di. Lalu kiteorang terus sedarkan kawan kiteorang tu. Lawak ade, takut pon ade. Maybe terlalu letih sangat kiteorang jadi camtu. Sampai aku pon melalut akibat badan yang terlalu letih. Hari makin senja, group kiteorang kuar dari hutan. Selesai aktiviti survival, kiteorang kene kemaskan diri untuk malam kebudayaan malam tu. Malam ni kire malam terakhir kiteorang di campsite sebab esok kiteorang gerak balik ke kampus. Malam tu macam2 games dan persembahan dari setiap group. X ketinggalan juge Alumni wat persembahan yang simple tapi menarik. Sekian untuk hari ni. Salam.......

No comments: