Wednesday 8 April 2009

Enjoyable Orienteering!!!!!

Salam,berjumpe lagi kte dalam blog..ok,first of all aku nak cite kat korang tentang pengalaman aku dalam kelas orieentering baru2 nie..kelas nie diadakan di Stadium Uitm..tepat pkul 8.15,kteorang semua berkumpul untuk menunggu ketibaan lecturer kteorang iaitu Encik Hisyam..
Kelas pagi tu bermula dengan taklimat ringkas dari Encik Hisyam tentang sejarah orienteering di malaysia..lepas tu, kteorang diajar tentang anatomy kompas dan cara penggunaannye..macam2 yang dipesan Encik Hisyam untuk mengelak kiteorang membuat kesilapan waktu nak cari bearing..
Tutorial pertama kteorang bermule dengan mencari bearing tiang lampu limpah di sudut padang..bagi aku yang first time gune kompas,agak kekok untuk mencari bearing dengan tepat..tapi dengan tunjuk ajar dari Encik Hisyam,aku dah dapat cara yang betul untuk cari bearing..easy and simple bak kate orang putih..lepas tu kteorang kene set 5 control card n wat lakaran set kteorang..dah settle smue,kteorang kene tukar set dengan kumpulan lain..dan kumpulan aku strat play untuk cari control card kumpulan lain..
Kelas kteorang ari tu abih pkul 1.15..walaupun pnas terik n letih, tapi kteorang tetap mampu gelak disebabkan lawak dari kumpulan lain..akibat silap sendiri,disalahkan orang lain..akhirnye diri sendiri yang dapat malu..ok la,kte jumpe lagi yea..salam sayang wat semua..

No comments: